Rozliczenia abonamentowe w copywritingu

Sprawdź, czym charakteryzują się rozliczenia abonamentowe w copywritingu!

Rozliczenia abonamentowe to prosta i klarowna forma rozliczeń. Jest dosyć powszechna i popularna, zwłaszcza wśród firm. Umowy abonamentowe pozwalają wynegocjować korzystne stawki oraz sporo zaoszczędzić. Czy tak samo jest w copywritingu? Jeśli planujesz intensywną ekspansję w internecie i wiesz, że dobrej jakości treści będą ci niezbędne, to na pewno jest to dobry wybór. Ale co w sytuacji, kiedy zapotrzebowanie na content będzie mniejsze? Czy wtedy rozliczenie abonamentowe to na pewno dobra decyzja? Odpowiedź na te i na inne pytania znajdziesz w poniższym artykule. Zapraszam do lektury!

Rozliczenie w copywritingu

Copywriterzy proponują dwie formy rozliczeń:

  • wynagrodzenie jednostkowe – za określoną w umowie ilość napisanych znaków, kartek, słów;
  • rozliczenie miesięczne – stała opłata abonamentowa za wykonanie określonych w umowie usług (prowadzenie bloga, profili w mediach społecznościowych, tworzenie określonej ilości tekstów).

W zależności od zapotrzebowania oraz celów, jakie chcesz osiągnąć, musisz wybrać najlepszą dla siebie formę rozliczenia. Rozliczenie jednostkowe wydaje się lepsze. Charakteryzuje się większą elastycznością – płacisz za to, czego oczekujesz, w każdej chwili możesz zmienić copywritera lub całkowicie z niego zrezygnować. Dlaczego więc w ogóle brać pod uwagę rozliczenie abonamentowe? Z kilku oczywistych powodów.

Rozliczenia abonamentowe, a korzyści finansowe

Po pierwsze, pozycjonowanie strony w internecie jest kluczowym elementem strategii marketingowej większości firm, a dobrej jakości treści są do tego niezbędne. Im więcej treści posiada Twoja strona, tym lepsze efekty możesz osiągnąć. A skoro wiesz, że będziesz potrzebować dużo artykułów, to może warto wziąć pod uwagę rozliczenie abonamentowe?

Decydując się na tę formę rozliczenia możesz wynegocjować naprawdę korzystne stawki i atrakcyjne zniżki. Nawiązanie dłuższej współpracy oszczędzi nie tylko Twoje pieniądze, ale także czas – nie będziesz musiał co chwilę szukać nowych zleceniobiorców i omawiać z nimi specyfiki firmy oraz celów strategicznych.

Wreszcie, stała opłata abonamentowa może zostać włączona do kosztów stałych, co z pewnością ułatwi zarządzanie finansami firmy i planowanie przyszłego budżetu.

Rozliczenia abonamentowe, a wysoka jakość publikowanych treści

Długoterminowe rozliczenie abonamentowe pozwoli copywriterowi dobrze poznać Twoją firmę oraz zaplanować strategię działania w dłuższej perspektywie czasu. Dzięki temu lepiej dopasuje treści do twoich potrzeb i dogłębniej zaznajomi się z ofertą, co przełoży się na najwyższej jakości teksty. Co więcej, zachowasz jeden, spójny styl wszystkich treści na stronie internetowej.

Współpracując z jednym stałym copywriterem, unikniesz także niepotrzebnego dublowania się treści. Copywriter rozplanuje działania i określi tematykę artykułów na jakiś czas do przodu. Nie tylko ułatwi sobie w ten sposób pracę, ale także pozwoli stopniowo realizować przyjętą strategię działania.

Podsumowanie

Rozliczenie abonamentowe usług copywriterskich jest dobrym rozwiązaniem dla firm, które są świadome konieczności inwestowania w marketing internetowy. Jeśli zapotrzebowanie na dobrej jakości treści jest duże, a publikacje mają odbywać się regularnie, będzie to najlepsza forma rozliczenia.

Jeśli jednak firma jest mała, a zapotrzebowanie na treści będzie okazyjne, warto rozważyć rozliczenie jednostkowe.

Niezależnie od tego, jaką formę rozliczeń usług copywriterskich wybierzemy, pamiętajmy o jednym – inwestycja w content marketing zawsze się opłaca!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *