Usługi copywriterskie – ile kosztują i jak wyglądają?

Sprawdź, jak wyglądają ceny za usługi copywriterskie!

W ciągu ostatnich kilku lat rynek sprzedaży towarów i usług zmienił się nie do poznania. Przedsiębiorcy zaczęli dostrzegać potencjał e-marketingu i zdawać sobie sprawę, że odpowiednie opisy produktów i ich kategorii, regularnie dodawanie artykułów na bloga firmowego czy właściwy dobór tekstów sprzedażowych nie tylko odpowiednio pozycjonuje stronę w wyszukiwarce, ale także wpływa pozytywnie na wizerunek firmy. O tym, że działania te są niezwykle skuteczne i przynoszą korzyści, wiedzą wszyscy. Nie wszyscy jednak potrafią sami tworzyć dobrej jakości treści i zlecają to zadanie copywriterom. Ile kosztują usługi copywriterskie? Spróbujmy to wyjaśnić.

Jak wyglądają ceny za usługi copywriterskie? 

Jednoznaczna odpowiedź na to pytanie nie jest możliwa. Cena za usługi copywriterskie zależy od wielu czynników – rodzaju przygotowywanej treści, jej długości oraz czasu realizacji. Najdroższe zwykle są artykuły eksperckie. Są to teksty szczególnie wysokiej jakości, a ich przygotowanie musi być przeprowadzone odpowiednim researchem. Tyle samo trzeba zapłacić za treści sprzedażowe, które wymagają indywidualnego podejścia oraz zastosowania odpowiednich technik perswazyjnych. Nieco mniej kosztują artykuły na bloga, opisy produktów i kategorii, które są bardzo ważne z punktu widzenia pozycjonowania strony w internecie.

W cenniku copywritera możemy znaleźć również teksty zapleczowe, które wspierają proces linkbuildingu. Są one jednymi z najniżej wycenianych treści, ale warto o nich pomyśleć, ponieważ idealnie uzupełniają proces pozycjonowania witryny.

Kolejnym wyznacznikiem ceny w copywritingu jest język. Treści tworzone w języku innym niż polski są droższe – w języku angielskim o kilkanaście procent, natomiast w mniej popularnym, nawet o kilkaset procent.

 

Co jeszcze wpływa na cenę usług copywriterskich? 

Tworzenie właściwych treści wymaga odpowiednich kompetencji pisarskich i doświadczenia. Nowicjusze, którzy dopiero stawiają swoje pierwsze kroki w copywritingu mogą zaoferować niższe ceny, co często wiąże się z niższą jakością. Doświadczony pisarz kosztuje więcej, ale w zamian dostarcza profesjonalnie przygotowany tekst, który spełnia wszelkie kryteria i przyciąga uwagę czytelnika. Nie bez znaczenia jest także to, czy treści tworzy freelancer, czy agencja copywritingowa.

Freelancerzy do wyceny każdego zlecenia podchodzą bardziej indywidualnie. Biorą pod uwagę różne zmienne, jak chociażby ilość zamówień, czy moce przerobowe. Agencje również traktują każde zlecenie jako osobny projekt. Zazwyczaj mają jednak swój zestandaryzowany cennik. Zawiera on przedział cenowy poszczególnych usług, najczęściej podając cenę za 1000 znaków ze spacjami (zzs). Zlecenie może być także rozliczane całościowo lub w formie abonamentu.

Podsumowanie

Jak widać, na ostateczną cenę usług copywriterskich wpływa wiele powiązanych ze sobą elementów. Rodzaj i długość treści, czas poświęcony na realizację zamówienia, umiejętności i doświadczenie pisarza, a także czynniki rynkowe. W tym przypadku będzie to obecna sytuacja gospodarcza w kraju, inflacja czy popyt i podaż na rynku usług copywriterskich. Niezależnie od kosztów, warto inwestować w tego typu działania, ponieważ wysokiej jakości treści nie tylko dobrze pozycjonują stronę internetową w wyszukiwarce, ale także pozytywnie wpływają na wizerunek firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *