Treści do sklepu internetowego – co warto o nich wiedzieć

Dowiedz się, jak stworzyć treści do sklepu internetowego!

Dobre treści do sklepu internetowego mogą zachęcić klientów do skorzystania z oferty danego przedsiębiorstwa. Jednak stworzenie, jak już wcześniej wspomnieliśmy, dobrych treści nie jest takie łatwe, jak się wydaje. Na co zwrócić uwagę przy zamawianiu treści do sklepu internetowego i jakie są ich rodzaje? Wszystkiego dowiecie się w dzisiejszym artykule.

Treści do sklepu internetowego – opisy kategorii

Pierwszym typem treści, które możecie zamieścić na stronie Waszej firmy, są opisy kategorii – znane jako tajna broń w walce o pozycjonowanie. Pewnie zapytacie, o co chodzi?

Otóż opisy kategorii to świetne miejsce na dużą ilość znaków i celnie dopasowane frazy kluczowe, które zapewnią ruch organiczny na stronie. A jak wiadomo ruch organiczny, to to, co przedsiębiorcy lubią najbardziej.

To rozwiązanie ma jednak pewną wadę. Mianowicie najlepiej sprawdzi się w przypadku dużych firm, które mają już ugruntowaną pozycję na rynku. Raz, że takie firmy mają już pewną stabilizację, jeśli chodzi o pozycjonowanie. Dwa – duże firmy mogą sobie pozwolić na to finansowo, gdyż ten rodzaj treści do sklepu internetowego jest całkiem kosztowny.

Więcej informacji o opisach kategorii znajdziesz na blogu ContentWriter: https://contentwriter.pl/opisy-produktow-czy-kategorii/

Artykuły blogowe

Wspomnieliśmy o droższym typie treści internetowych, to teraz przyszedł czas na znacznie tańszy. Artykuły blogowe, to świetny sposób dla małych i średnich przedsiębiorstw na zwiększenie ruchu organicznego na stronie. Ich główną zaletą jest możliwość wykorzystania fraz kluczowych typu long tail (czyli szeregu starannie dobranych słów, które mają odpowiedzieć na pytanie odbiorcy). Dzięki czemu firmy z mniejszym budżetem marketingowym nie muszą walczyć z gigantami o pozycjonowanie z użyciem krótkich, popularnych fraz.

Jak wszystko inne, artykuły blogowe również mają swoją wadę. Opieranie marketingu na długich frazach kluczowych przynosi efekt, dopiero kiedy na stronie znajduje się już duża ilość treści. Umożliwia to zastosowanie linkowania wewnętrznego.

Tworząc ten nagłówek sugerowaliśmy się artykułem ze strony GoogleWriting.

Opisy produktów

Przechodzimy do ostatniej, ale nie mniej ważnej, wyjątkowej kategorii – opisów produktów. W odróżnieniu od dwóch poprzednich kategorii ta skupia się na bezpośredniej sprzedaży. Jest to znacznie krótsza forma treści do sklepu internetowego, ale brak objętości nadrabia atrakcyjnością. Występuje często jako dodatek do płatnej kampanii Google Ads, która przykuwa uwagę klientów podczas surfowania po Internecie. Zachęca do wejścia na stronę, a dopiero opis produktu zachęca do zakupu.

Jest to również wyjątkowy typ treści do sklepu internetowego, gdyż tak naprawdę jest to podstawowy sposób na sfinalizowanie transakcji i może być stosowany zarówno przez małe, jak i duże firmy.

Mimo swojej wyjątkowości to rozwiązanie również posiada wady. Biorąc pod uwagę koszty stworzenia opisu produktu, przy niewystarczającej sprzedaży firma może wyjść na minus. Na początku warto skupić się na opisach topowych produktów, a dopiero później zdecydować się na zakup opisów całego asortymentu.

Więcej informacji o opisach produktów znajdziesz tutaj: https://pisanietekstu.pl/opisy-produktow/

Treści do sklepu internetowego – podsumowanie

Każdy typ treści do sklepu internetowego ma swoje wady i zalety, i jak każda inwestycja może przynieść zysk lub stratę. Najważniejsze jest, aby odpowiednio dopasować typ treści do wielkości firmy i zadbać o to, aby teksty były merytoryczne, dobre jakościowo i atrakcyjne dla odbiorców.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *