Strategia copywriterska – planowanie contentu

Dowiedz się, czym charakteryzuje się strategia copywriterska!

Dobry pomysł to podstawa wszystkiego. Bez ciekawego konceptu pisarz nie zacznie tworzyć nowej książki, malarz nie zacznie malować nowego obrazu, a copywriter nie zacznie pisać unikalnych treści. W przypadku copywritingu sam pomysł nie wystarczy. Potrzebna jest również strategia, która pozwoli go stopniowo zrealizować. Dowiedz się czym jest strategia copywriterska, dlaczego jest tak ważna oraz jak ją szybko i skutecznie stworzyć.

Co to jest strategia copywriterska?

Strategia copywriterska polega na zaplanowaniu działań związanych z publikacją treści marketingowych, tak aby zmaksymalizować pożądane efekty. Przygotowanie odpowiedniego planu działania pozwala na bieżąco monitorować osiągane wyniki i sprawdzać, czy wszystkie prowadzone działania są zgodne z założeniami.

Zalety przygotowania strategii copywriterskiej:

  • Szybkie efekty – jeśli rozplanujemy w odpowiedni sposób publikację artykułów (np. założymy publikację dwóch tekstów w tygodniu), zwiększymy tempo realizacji przyjętych celów biznesowych.
  • Mniejsze koszty – jeśli precyzyjnie określimy ilość znaków potrzebną do osiągnięcia zamierzonych efektów, unikniemy zbędnej pracy.
  • Długofalowe postępy i korzyści – efektów nie osiąga się od razu, trzeba na nie trochę poczekać, ale jeśli mamy plan działania, który stopniowo, ale systematycznie realizujemy, po jakimś czasie zacznie on przynosić rezultaty.

Strategia copywriterska – budowa krok po kroku

Strategia copywriterska pozwoli uporządkować pracę oraz pomoże dotrzymać terminów realizacji poszczególnych etapów. Warto więc zadbać o to, aby była staranie przygotowana i zawierała wszystkie elementy. Jak ją przygotować?

Po pierwsze i najważniejsze – określ cel marketingowy planowanych tekstów. Odpowiedz sobie na najważniejsze pytania:

  • Jakie efekty chcę osiągnąć?
  • Czy teksty mają pozycjonować firmę w wyszukiwarce?
  • A może zbudować wizerunek marki premium?
  • Jak wygląda content marketing u konkurencji?

Przeprowadź obiektywny audyt, określ główne założenia, jeśli trzeba, rozbij je kilka mniejszych etapów i określ termin realizacji dla każdego z nich. Zbuduj szczegółowy plan działania, który będzie twoim przewodnikiem.

Wyznaczenie regularnych publikacji

Określ, jak często będziesz publikować artykuły oraz ich tematykę. Aby to zrobić, zbadaj jakie frazy kluczowe są wykorzystywane przez konkurencję, a jakie są jeszcze wolne. Na tej podstawie stwórz listę zagadnień, które będziesz poruszać w kolejno publikowanych artykułach. Lista ta z pewnością pomoże ci zaplanować pracę na kilka tygodni do przodu.

Obserwuj postępy i nanoś poprawki

Jedyną pewną rzeczą jest zmiana, zwłaszcza ta w internecie. Ciągle coś ulega dezaktualizacji – klienci zmieniają swoje preferencje, producenci wprowadzają zmiany w produktach, wyszukiwarka Google zmienia algorytmy. Szybko reaguj na zmiany, tylko w ten sposób wyprzedzisz konkurencję.

Obserwuj swoje postępy. Śledź statystyki, sprawdzaj, które tematy spotykają się z większym zainteresowaniem, a które są mniej poczytne. W razie potrzeby – wprowadzaj zmiany.

I wreszcie, bądź cierpliwym. Każde działanie wymaga czasu i nie sposób przewidzieć, kiedy nawet najlepsza strategia przyniesie jakieś efekty. Bądź systematyczny i konsekwentnie realizuj zaplanowane działania, bo tylko w ten sposób zobaczysz rezultaty.

Strategia copywritingowa – podsumowanie

Strategia copywriterska może okazać się solidnym wsparciem twoich działań w internecie. Rozsądne zaplanowanie wszystkich czynności pozwoli zaoszczędzić ci sporo czasu i zbędnej pracy. Pamiętaj jednak pamiętać, że strategie opierające się danych założeniach mogą ulec dezaktualizacji, dlatego należy je ciągle weryfikować i udoskonalać. Nie bój się wprowadzać w niej zmian, bo tylko w ten sposób będzie w stanie zapewnić lepsze rezultaty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *