Sprzedaż za pomocą tekstu – czy to naprawdę możliwe?

Sprawdź, czy sprzedaż za pomocą tekstu jest naprawdę możliwa!

Ile prawdy drzemie w stwierdzeniu, że teksty sprzedają? Popularne w świecie copywritingu stwierdzenie jest prawdziwe, ale… nie do końca. Według części osób pracujących w marketingu sprzedaż za pomocą tekstu jest wysoce skuteczną bronią w walce o wyniki, a według innych stanowi ona jedynie dopełnienie całości. Jak jest naprawdę? Przekonajmy się.

Rola tekstów w sprzedaży

Zanim przejdziemy do omówienia tytułu tego akapitu, musimy poruszyć niezwykle ważną kwestię, o której wiele podręczników biznesowych nie wspomina, a przy planowaniu strategii jest po prostu pomijana.

Na skuteczność działań marketingowych, w tym także copywritingu, ma wpływ wiele czynników takich jak:

  • działania konkurencji,
  • panujące trendy,
  • aktualizacja wyszukiwarkowych algorytmów,
  • aktualnych wydarzeń,
  • nastroju społeczeństwa,
  • szczęścia (tzw. właściwe miejsce we właściwym czasie).

Po określeniu zmiennych, które odgrywają ważną rolę w równaniu opisującym skuteczność działań marketingowych, możemy przejść do omówienia roli tekstów sprzedaży. Jak już pewnie wywnioskowaliście z poprzedniej części, użycie tekstów w kampanii marketingowej nie jest gwarancją jej sukcesu. Marketingowcy stosują w końcu wiele technik, aby osiągnąć, jak najlepsze wyniki.

Jednak w tym artykule mieliśmy skupić się na tym, czy sprzedaż za pomocą tekstów jest rzeczywiście możliwa? Odpowiedź znajdziecie poniżej.

Sprzedaż za pomocą tekstu

Pomijając kwestie poruszone w poprzednim akapicie i skupiając się wyłącznie na tekstach, możemy powiedzieć, że tak, treści rzeczywiście sprzedają. Odpowiednio napisane treści zawierające potrafią wpłynąć na decyzję klienta i nakłonić go do sfinalizowania transakcji.

Od dziecka słyszymy, że warto czytać książki, bo to rozwija naszą wyobraźnię – i tak jest w przypadku tekstów sprzedażowych. Atrakcyjny opis wymarzonych wakacji na Malediwach może przekonać przeciętnego Kowalskiego, aby wakacje rodzinne spędzić właśnie tam. Jednak kluczem do sukcesu jest indywidualnie dopasowana treść dostosowana do potrzeb firmy, grupy docelowej itp.

Sprzedaż za pomocą tekstu – podsumowanie

Na koniec powtórzymy najważniejsze zdanie z tego artykułu: to, czy treści sprzedają, zależy od mnóstwa innych czynników. Tak jak do wychowania dzieci potrzeba całej wioski, tak do sukcesu kampanii marketingowej potrzeba odpowiedniej strategii. Dlatego, jeśli zaniedbaliście powyższe „zmienne w równaniu”, nie obwiniajcie copywritera za złe wyniki sprzedaży (no, chyba że porażki wynikają z contentu, ale to już inna sprawa).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *