SEO copywriting – na czym polega w praktyce?

Na czym w praktyce polega SEO copywriting? O tym napiszemy w dalszej części artykułu.

W dzisiejszych realiach copywriter musi potrafić tworzyć treści pozycjonujące. Warto jednak wiedzieć, jak współpracować z taką osobą, żeby osiągnąć jak największe korzyści. Na czym więc w praktyce polega SEO copywriting? O tym napiszemy w dalszej części artykułu.

Jak wygląda SEO copywriting w praktyce?

W pozycjonowaniu za pomocą treści wyróżniamy dwa etapy. Każdy z nich jest inny, ale równie ważny.

Wstępne działania

Na początku pozycjoner lub web developer określa, jakie treści SEO są potrzebne. Następnie umieszcza różnego typu wypełniacze. Po otrzymaniu gotowych tekstów od copywritera wstawia je we wspomniane miejsca. Inna opcja to całkowite ustalenie planu przez copywritera i wrzucenie materiałów na platformę CMS.

Co więcej, nie jest narzucony konkretny rodzaj wstępnych działań. Ten etap zależy przede wszystkim od odpowiedniej komunikacji i wzajemnym zrozumieniu. Warto wziąć pod uwagę, jaką znajomością platformy CMS wykazuje się copywriter, a także czy posiada narzędzia SEO. Te elementy również mają wpływ na rodzaj współpracy.

Działania te robimy po to, aby osiągnąć jak najlepsze pozycjonowanie. Żeby tak się stało, nie wystarczy jednak stworzyć tylko skuteczne treści, ale również całą stronę internetową. Wtedy możemy otrzymać satysfakcjonujący efekt.

Regularna publikacja treści

Często, zwłaszcza większe firmy oczekują regularnego tworzenia tekstów. Dzieje się tak np. podczas prowadzenia bloga. Wtedy bardzo ważne jest cykliczne publikowanie treści. W niektórych firmach może się zdarzyć, że copywriter dostanie wolną rękę w kwestii doboru słów kluczowych.

Żeby regularnie pojawiały się materiały dobrej jakości, istotne jest nawiązanie odpowiedniej współpracy. Szczegóły jej są jednak sprawą indywidualną. W zależności od firmy, mogą być różne jej zasady. W jednej copywriter będzie zajmował się tylko tworzeniem i przesyłaniem tekstów do publikacji, którą wykona pozycjoner. Natomiast w drugiej copywriter nie dość, że napisze artykuł, to jeszcze sam go wypozycjonuje. Decyzję na ten temat podejmuje firma, biorąc pod uwagę m.in. umiejętności copywritera.

Lepiej wybrać SEO copywritera czy pozycjonera?

Tak naprawdę spora liczba firm, zatrudnia SEO copywritera, a także pozycjonera. Dlaczego? Obydwie osoby mogą być na wagę złota. Copywriter stworzy najwyższej jakości treści, natomiast pozycjoner sprawi, że dana strona będzie zajmowała wysoką pozycję w wyszukiwarce, co ma ogromny wpływ na pozyskiwanie klientów. Jak widać, obydwie profesje wzajemnie się uzupełniają i świetnie ze sobą współgrają.

SEO copywriting – podsumowanie

  • SEO copywriting w praktyce to indywidualne działania lub we współpracy z pozycjonerem.
  • Pozycjonowanie za pomocą treści dzielimy na dwa etapy: wstępne działania oraz regularne publikowanie treści.
  • Zadania SEO copywritera często uzupełniają się z działaniami pozycjonera.
  • Można stwierdzić, iż SEO copywriting jest niezbędnym elementem do funkcjonowania i rozwoju wielu firm.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *