Jak wygląda pisanie tekstów – kilka podstawowych zasad

Jak wygląda rzetelne pisanie tekstów? Sprawdź koniecznie!

Od tysięcy lat pismo stanowi jeden z najważniejszych elementów komunikacji. W erze Internetu znalazło swoje miejsce również w biznesie. Rosnący popyt na profesjonalne treści umożliwia znalezienie ciekawej pracy, którą można wykonywać z domu. Niezbędna jest jednak wiedza, która pozwoli tworzyć angażujące i skuteczne treści. Jak zatem wygląda pisanie tekstów? Dzisiaj przedstawimy kilka zasad, które należy poznać przed przystąpieniem do tego zadania!

Jak wygląda pisanie tekstów? Proces tworzenia

Profesjonalne pisanie tekstów (z ang. copywriting) to tworzenie treści na zamówienie, które mają zrealizować cele biznesowe zleceniodawcy.

Proces tworzenia tekstu składa się z pięciu etapów:

  1. Pomysł na artykuł
  2. Analiza i dobór słów kluczowych
  3. Stworzenie struktury tekstu
  4. Tworzenie treści
  5. Optymalizacja SEO

Jak widać, samo pisanie tekstu to dopiero krok czwarty. Przed przystąpieniem do samego tworzenia treści czeka nas jeszcze wybranie tematu artykuły, dobranie właściwych słów kluczowych oraz zaplanowanie struktury tekstu.

Wszystko to po to, aby uzyskać jak najlepsze korzyści biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji. Co więcej, takie przygotowania przyspieszają tempo pracy, dlatego warto wcześniej wykonać pierwsze trzy kroki.

Jak wygląda profesjonalne pisanie tekstów?

Tekst można stworzyć w dowolnej przeznaczonej ku temu aplikacji. My możemy z czystym sumieniem polecić dokumenty Word lub arkusze Google. Oba programy cechują się dużą funkcjonalnością i umożliwiają łatwe formatowanie tekstu (dodawanie nagłówków, linkowania wewnętrznego itd.).

Poniżej przedstawimy dwa kroki, które wykonuje każdy profesjonalny twórca treści.

Krok pierwszy – rzetelny research

Jak wspomnieliśmy wyżej, do pisania artykułu należy się przygotować. Innymi słowy – zebrać potrzebne informacje i sprawdzić ich wiarygodność. Warto opierać się na portalach branżowych, stronach tematycznych lub książkach.

Wynika to z prostego powodu – Google promuje merytoryczne treści, które są użyteczne dla czytelników. Dlatego każda treść musi zawierać jedynie sprawdzone informację i wyczerpywać omawiane zagadnienie.

Co więcej, w niektórych branżach (medyczna, prawnicza) podanie źródeł jest wymagane. Ten zabieg znacząco zwiększa jakość tekstu i wyróżnia go na tle konkurencji.

Krok drugi – tworzenie treści

Po zebraniu i sprawdzeniu informacji można przystąpić do pisania tekstów. Na tym etapie niezbędna jest umiejętność lekkiego pióra, zdolność przełożenia fachowego języka na taki zrozumiały dla odbiorców oraz znajomość zasad językowych.

Poza wyżej wymienionymi czynnikami należy pamiętać jeszcze o kilku zasadach:

  • Używaj prostego języka – przez prosty język rozumiemy oczywiście zrozumiały dla każdego odbiorcy. Obecność trudnych słów w tekście, które nie są wyjaśniane, może zniechęcić użytkownika do dalszej lektury. Nie każdy posiada specjalistyczną wiedzę, dlatego staraj się, aby tekst mógł być zrozumiany przez wszystkich.
  • Unikaj długich bloków tekstu – czytanie długich bloków tekstów jest męczące i obniża komfort użytkownika. Dlatego warto podzielić tekst na akapity, a do tego dodać listy punktowane i wyróżnić najważniejsze informacje.
  • Sprawdź tekst – po skończeniu pracy należy sprawdzić tekst w celu wyeliminowania błędów logicznych, językowych, interpunkcyjnych itp. Każdy może popełnić błąd, ważne jest to, aby wyłapać go w porę i naprawić.

Jakie korzyści przynosi pisanie tekstów?

Nie bez powodu zapotrzebowanie na profesjonalne treści stale rośnie – mogą one bowiem przynieść wiele korzyści biznesowych. Wykształciła się nawet nowa gałąź marketingu nazywana content marketingiem. Skupia się ona na działaniach, których celem jest zwiększenia wyników biznesowych za pomocą merytorycznych treści.

Poniżej przedstawiamy korzyści płynące z pisania tekstów.

Pozycjonowanie (SEO)

Merytoryczne i zoptymalizowane pod kątem SEO teksty są wyświetlane w wyszukiwarce. Jeśli Google uzna tekst za przydatny użytkownikom, chętnie go pokaże.

Im lepsza ocena algorytmów, tym wyższa pozycja, a co za tym idzie – większy ruch organiczny i liczba potencjalnych klientów.

Wizerunek

Obecnie profesjonalne treści odpowiadają również za budowę wizerunku eksperta. Co więcej, wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania także ma na to wpływ.

Omawianie branżowych zagadnień w przystępny sposób buduje zaufanie w oczach odbiorców, zwiększając tym samym zainteresowanie ofertą.

Konwersje

Profesjonalny teksty pozwalają również na lepsze wykorzystanie potencjału biznesowego strony. Treści marketingowe budują zaufanie odbiorców poprzez pokazywanie mocnych stron firmy oraz zachęcają ich do zakupu produktu lub skorzystania z usługi.

Jak wygląda pisanie tekstów – podsumowanie

  • Pisanie tekstów to kilkuetapowy proces, a samo tworzenie treści to dopiero czwarty krok.
  • Profesjonalne treści budują pozycjonowanie, wizerunek eksperta oraz zwiększają konwersję.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *