Pisanie artykułów na bloga – 6 technicznych wskazówek

Tekst ze wskazówkami pisania artykułu na bloga

Branża marketingowa jest zgodna co do tego, że artykuły na blogu firmy pomagają budować jej profesjonalny wizerunek oraz nawiązywać trwałe relacje z klientami. Pisanie tego typu tekstów jest wymagającym zadaniem, ponieważ powinny one spełniać określone wymogi nie tylko co do przekazywanej treści, lecz także samej ich struktury. Zapoznaj się z tymi zasadami w kolejnych akapitach.

Czy napisanie artykułu na bloga jest trudne?

Specjaliści od marketingu internetowego podkreślają, że wzrost konwersji zależy przede wszystkim od jakości tekstu. Artykuły, które „chce się czytać” muszą przekazywać merytoryczne i oryginalne informacje, co często wymaga pogłębionego i czasochłonnego researchu.

Wyzwaniem jest także subtelne zastosowanie technik perswazyjnych i skłonienie czytelnika do podjęcia określonego działania. Należy przy tym pamiętać, że nawet najbardziej wartościowa treść może zostać pominięta przez potencjalnego odbiorcę, gdy jej forma na pierwszy rzut oka jest zniechęcająca. Co zrobić, aby tego uniknąć?

Techniczne zasady pisania artykułów na bloga

Istnieje kilka podstawowych reguł w konstruowaniu struktury tekstu. Bez ich zastosowania nie uda Ci się stworzyć skutecznego artykułu, dlatego stanowią one niezbędną część warsztatu każdego copywritera.

Słowa kluczowe

Wplatanie w tekst najpopularniejszych zapytań, które wpisywane są przez użytkowników w pole wyszukiwarki, jest niezbędne w pozycjonowaniu strony. Artykuły na bloga dają doskonałą możliwość do naturalnego wykorzystywania takich formuł, jednak pamiętaj, że frazy kluczowe:

  • powinny zostać odpowiednie dobrane – przede wszystkim zaleca się, aby nie były zbyt szerokie;
  • nie mogą być sztywne lub sztuczne;
  • trzeba stosować je z umiarem i zgodnie z zasadami językowymi.

Formatowanie tekstu

Ze względu na potrzeby zarówno użytkowników, jak i wyszukiwarek, artykuł powinien posiadać odpowiednią strukturę, czyli podział na śródtytuły. Wprowadza się je za pomocą oznaczeń H1-H6, przy czym H1 odpowiada nagłówkowi o najwyższej randze.

Wzrost konwersji zależy przede wszystkim od jakości tekstu.

Umiejętnie sformułowane tytuły i śródtytuły nie tylko przyciągają uwagę odbiorców, lecz także wspierają proces pozycjonowania. Wystarczy zastosować w nich słowa kluczowe lub ich synonimy. Jeśli masz problem z wymyślaniem nagłówków, spróbuj skorzystać ze sprawdzonych formuł copywriterskich:

  • lista – „5 polskich kosmetyków, które musicie znać”;
  • sekret – „Nieznany i bardzo skuteczny sposób na przeziębienie”;
  • zmiana – „Jak bezstresowo zmienić pracę? Rady, które pomogą Ci podjąć decyzję”

Prosty język

Ważną misją tekstu na blogu jest zbudowanie bliskiej relacji z klientem. Ten cel nie zostanie osiągnięty, jeśli będziesz posługiwał się zbyt skomplikowanym i niedostosowanym do grupy docelowej językiem. Stosuj tę zasadę nawet jeśli kierujesz swój artykuł do dobrze wykształconych ludzi. Tekst, który wymaga mniej energii, zostanie chętniej przeczytany i łatwiej przyswojony.

Pilnuj, aby podczas pisania artykułów na bloga:

  • unikać przymiotników w stopniu najwyższym;
  • odstawiać branżowy żargon oraz nieprecyzyjne i zbyt ogólne twierdzenia;
  • formułować krótkie zdania;
  • stosować stronę czynną czasownika;
  • pilnować przestrzegania zasad gramatycznych.

Linkowanie wewnętrzne

Do elementów strategii SEO należy budowanie linkowania wewnętrznego. Polega ono na umieszczaniu w artykułach odnośników do podstron witryny, na której publikujemy oraz zachęceniu czytelnika do zapoznania się z nimi. Poprawia to użyteczność serwisu, a także tworzy powiązania pomiędzy słowami kluczowymi oraz podstronami. Można zrobić to zarówno za pomocą hiperłącza, jak i podając bezpośredni adres URL.

Punktory i pogrubienia

Stosowanie wyliczeń w punktach i sporządzanie list sprawia, że treść staje się bardziej przejrzysta i – w przeciwieństwie do nieprzerwanej ściany tekstu – skuteczniej przykuwa uwagę użytkowników. Podczas pisania artykułów na bloga warto również wytłuszczać najważniejsze informacje, aby bardziej zapadły odbiorcy w pamięci.

Materiały graficzne

Na estetykę tekstu wpływa przełamywanie go treściami wizualnymi. Mogą to być zarówno zdjęcia, jak i specjalnie zaprojektowane grafiki, wykresy z danymi, tabele lub materiały w formie video. To ważne, ponieważ współczesny użytkownik jest przyzwyczajony do komunikowania się obrazami i łatwo traci zainteresowanie samym słowem.

Podsumowanie:

  • wartościowa treść ma kluczowe znaczenie dla wzrostu konwersji, jednak zanim czytelnik zdecyduje się z nią zapoznać, musi zostać zachęcony formą artykułu;
  • w pracy nad strukturą tekstu nie zapominaj o  ciekawych nagłówkach, podziale na śródtytuły, wykorzystywaniu pogrubień i wyliczeń w punktach;
  • wykorzystuj zasady SEO dla wzmacniania pozycji strony w wyszukiwarce oraz stosuj linkowanie wewnętrzne, aby poprawić wrażenia z użytkowania strony;
  • jeśli jest taka możliwość, próbuj urozmaicać treść grafikami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *