Opisy kategorii – jak pomagają zwiększyć sprzedaż?

Artykuł o opisach kategorii

Nieodłączny element sklepu internetowego to teksty opisujące kategorie produktów. Sama obecność takiej treści jednak niewiele daje. Ważna jest jej odpowiednia konstrukcja i wartość informacyjna. Dzięki dobrze zaprojektowanym opisom kategorii firma może podnieść swoje wyniki na różnych płaszczyznach.

Dlaczego warto posługiwać się opisami kategorii?

Im bardziej różnorodne treści na stronie, tym bardziej jest ona użyteczna w oczach użytkowników i w ocenie wyszukiwarki. Tylko posiadanie unikalnych tekstów, stworzonych specjalnie na potrzeby konkretnej witryny pozwoli osiągnąć zadowalający ruch na stronie i zwiększyć sprzedaż.

Co zyskujesz dzięki opisom kategorii?

  • Możliwość prezentacji najważniejszych informacji o produktach
  • Lepszą widoczność w rankingu wyników wyszukiwania
  • Dobre miejsce na zastosowanie linkowania wewnętrznego
  • Większą aktywność na stronie
  • Szansę na zwiększenie sprzedaży
  • Unikalne treści, które podwyższają użyteczność strony

Jakie są cechy skutecznych opisów kategorii?

Ten rodzaj tekstów umieszcza się na stronach z daną grupą produktów. To content tworzony na potrzeby SEO. Jednak, jak każda inna treść w witrynie, powinien zawierać wartościową informację dla klienta i to na tym należy skupić się podczas tworzenia tekstu. Co klient musi znaleźć w opisach?

Kiedy kupujemy stacjonarnie, wiemy, gdzie szukać określonych produktów. Kategoria w e-sklepie to konkretny regał w określonym dziale. W sieci wszystkie wyglądają tak samo. Opis kategorii ma informować, co klient znajdzie w tym miejscu.

Opisy podkategorii

Jeśli grupa artykułów jest na tyle szeroka, że w jej obrębie wyróżniają się podgrupy, to warto je opisać. Zainteresowany klient nie zawsze zna podział produktów. Może nie wiedzieć, do której kategorii należy to, czego szuka. Opisy podkategorii rozwieją jego wątpliwości i szybciej dotrze do swojego (i Twojego) celu.

Konkrety

Nie przekonasz nikogo „wysoką jakością i profesjonalną obsługą”. Te wyrażenia nie stwarzają żadnej konkretnej wizji w głowie czytelnika. Konkrety są potrzebne w każdym rodzaju tekstu, a tym bardziej w opisach kategorii. Użyj słów, które zobrazują to, co chcesz przekazać i wywołają chęć posiadania, emocje związane z Twoim produktem.

Wyjątkowość oferty

Celem opisów nie jest – wbrew nazwie – opisać, ale przekonać. To teksty marketingowe, a więc tworzone z myślą o kliencie. Aby zatrzymać go na stronie, opis musi być napisany językiem korzyści. Nie powinno zabraknąć informacji o tym, czym wyróżnia się produkt – dlaczego kupić go tutaj, a nie gdzie indziej? Dlaczego w ogóle go kupować? Czy jest warty swojej ceny i jaka korzyść płynie z jego posiadania? Przemyślane odpowiedzi na te pytania to klucz do skutecznej sprzedaży.

SEO w opisach kategorii

To równie ważny aspekt, co rzetelna informacja dla klienta. Opisy grup produktów są doskonałym miejscem do umieszczenia fraz kluczowych. Ten fragment strony to element szczegółowo analizowany przez algorytmy. Warto więc zaprojektować go tak, by podwyższyć swoją pozycję w wynikach wyszukiwania.

Celem opisów nie jest – wbrew nazwie – opisać, ale przekonać.

Można także zastosować linkowanie wewnętrzne, które zarówno zwiększy funkcjonalność strony w ocenie robotów, jak i pozwoli użytkownikom szybko przemieszczać się po podstronach.

Co jeszcze powinieneś wiedzieć o opisach kategorii?

Obok wszystkich zasad i wskazówek dotyczących tworzenia opisów musisz dostrzegać aspekty indywidualne dla Twojej firmy, strony, branży. Odpowiednia długość tekstu, właściwe formatowanie, decyzja, które informacje należy wyróżnić – to zależy od wielu czynników, które musisz zauważyć. Skuteczny opis kategorii produktów wiąże się z dużym nakładem pracy i satysfakcjonującymi efektami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *