Książka dla copywritera – jaka jest najlepsza?

Z tego artykułu dowiesz się, czy istnieje najlepsza książka dla copywritera!

Książki rozwijają wyobraźnię i poszerzają słownictwo, dlatego ich czytanie jest ważnym elementem nauki wyrażania swoich myśli. Copywriting to nic innego jak zawarcie pewnej idei w przejrzystej dla czytelnika w formie. Z jakich książek się tego nauczyć przeczytasz w poniższym artykule. Dowiedz się, czy istnieje najlepsza książka dla copywritera!

Najlepsza książka dla początkującego copywritera

Pewnie jest sporo poradników, które mogą Cię przygotować do tego zawodu. W internecie możesz znaleźć mnóstwo blogów tak jak ten z informacjami, jak tworzyć zgrabne teksty sprzedażowe czy pisać artykuły pod SEO, ale ja nie o tym. Więc jaka jest najlepsza książka na początek? Odpowiedź brzmi – każda.

Czytając, nieświadomie uczysz się budowy zdań i interpunkcji, ale jeśli chcesz być naprawdę dobry w swoim fachu, powinieneś w sposób świadomy analizować czytany tekst. Zwracać uwagę na budowę zdań i zabiegi, jakich autor użył do opisania danej sytuacji.

Im więcej słowa pisanego pochłaniacz, tym większy zasób słownictwa posiadasz.

Jedna książka to za mało

Zawodowi pisarze znani są z tego, że czytają ogromne ilości tekstów. I nic dziwnego, bo żeby dojść do mistrzostwa trzeba uczyć się od najlepszych. Jeśli chcesz osiągnąć wysoki poziom w tym fachu, bierz przykład z tych, co już to zrobili i zacznij czytać. Jedna książka na miesiąc to naprawdę nie dużo – to ok. 10 stron, czyli jakieś 10-15 min dziennie, które zaprocentują.

Zainwestuj czas w naukę, a poczujesz na własnej skórze, jak to się przełoży w jakości i skuteczności Twojego pisania.

Kryminał czy literatura piękna?

Kryminały charakteryzują się szybką akcją i prostym w odbiorze stylem. Są lekkie i dynamiczne w odróżnieniu od literatury pięknej, która długimi opisania wprowadza czytelnika w świat dylematów moralnych i uniesień.

Obie formy są potrzebne i przydatne. Jedna nauczy jak pisać zwięźle i utrzymać uwagę czytelnika, druga pokaże jak wywołać w nim emocje.

Wszechstronność

Copywriter to specjalista od tworzenia treści na wiele tematów, dlatego wszechstronność wiedzy jest ważną cechą. Im więcej informacji posiądziesz na temat świata, tym łatwiej będzie Ci formułować wnioski i trafić do potencjalnego klienta.

Książka dla copywritera – podsumowanie

Sporo możesz dowiedzieć się z dzienników i listów pisarzy. Są tam zawarte smaczki na temat tego, jak przebiega proces tworzenia u każdego z nich. Np. Paulo Coelho tak długo zwlekał z rozpoczęciem tekstu, aż męczyło go sumienie i w pewnym momencie zasiadał i pisał kilka dni bez przerwy. Nie uważam, żeby ten sposób był dobry, ale nauczysz się, że zawodowcy też cierpią na tzw. brak weny. Ta wiedza może Cię skutecznie zmotywować w chwili zwątpienia.

Copywriting i tworzenie powieści różnią się celem, ale forma pozostaje ta sama. Oba procesy polegają na dobieraniu odpowiednich słów, aby zarysować pewien obraz czy wywołać emocje u czytelnika. Najlepsza książka dla copywritera to taka, która posiada te dwie cechy. Mam szczerą nadzieję, że z tego tekstu też wyciągniesz coś wartościowego.

Bądź jak prezydent, ucz się ciągle czegoś nowego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *